Mediator București – Servicii de mediere la sediu sau online

Societatea își adaptează modul în care își rezolvă disputele. La fel cum în curând părțile adverse în litigii vor trebui să se obișnuiască cu audierile instanțelor la distanță, tot așa observăm o utilizare crescută a platformelor de conferințe video, pentru a permite oamenilor să se întâlnească la mediator în mod virtual (mediere de la distanta).

Anterior, mulți clienți ar fi fost sceptici cu privire la chestiunea dacă tehnologia ar putea fi un înlocuitor eficient pentru întâlnirea față în față a părților într-un context tradițional în biroul de mediere, chiar dacă unii mediatori ofereau deja un serviciu virtual.

Cu toate acestea, având în vedere feedback-ul pozitiv până în prezent și nevoia de a ne baza mai mult pe modurile de lucru de la distanță, este posibil ca medierile virtuale și întâlnirile de soluționare amiabilă  de la distanță să devină mai comune. Se pot media de la distanță atât conflictele familiale, cum ar fi conflictele privind continuarea căsătoriei – divorț online, neînțelegerile privind custodia, cât și conflictele de drept civil (creanțe comerciale, litigii de muncă, malpraxis etc).

Ce mediem:

Experienta Noastra Va Poate Indruma – Mediator București

Obtineti O Consultatie Online Gratuita Solicitati Programare –

În ultima vreme, reflectând asupra pandemiei, oamenii observă că este posibil ca lucrurile să nu mai revină niciodată la felul în care erau. Există motive întemeiate să credem că întâlnirile virtuale vor deveni de acum înainte o obișnuință. Internetul abundă de sfaturi privind normele de etichetă online. Platformele de teleconferință și-au schimbat atenția de la funcționalitatea de bază la îmbunătățiri care ne estompează birourile și ne șterg pete și riduri. Cererea de „biblioteci de credibilitate” , background-uri, pentru a ne încadra fețele  în online cu simboluri ale culturii și învățării a condus între timp la creșterea vânzărilor de cărți fizice.

Aceeași trecere poate fi văzută și în mediere. Pandemia a obligat mediatorii să-și mute practica din lumea fizică în lumea digitală. Mulți dintre noi a trebuit să ne adaptăm, adoptând acum medierea online. Cu toate acestea, rămâne scepticism, în special în ceea ce privește comunicarea și încrederea. Mulți își fac griji că se pierde ceva important atunci când construirea raporturilor este pixelată. Este justificat acest lucru?

James Claxton de la Universitatea Waseda a condus un sondaj al atitudinilor mediatorilor despre experiențele lor online și perspectivele lor asupra viitorului digital. A fost distribuit un chestionar cu 10 întrebări către mediatorii cu experiență online începând cu sfârșitul lunii decembrie 2020, la aproximativ un an după ce pandemia a început să perturbe practica de mediere fizică. Respondenții au practici axate pe America (49%), Europa și Asia Centrală (34%), Asia Pacific (18%) și Africa (4%).

mediator bucuresti online

Cum s-a schimbat practica de mediere online?

Mediatorii respondenți observă că mediul online a permis participarea factorilor de decizie care sunt mai în vârstă (conform a 36% dintre respondenți), o constatare cu implicații potențial semnificative. Mulți raportează, de asemenea, zile de mediere mai scurte (44%). Respondenții atribuie acest lucru oboselii Zoom și participanților care se alătură la ore neregulate și din diferite fusuri orare.

Mediatorii identifică, de asemenea, diverse schimbări în procedurile lor de mediere. Respondenții observă că folosesc mai multe sesiuni private (41%) sau mai multe sesiuni comune (18%) decât folosesc personal. Mediatorii au folosit, de asemenea, proceduri asincrone, întâlniri fără toți participanții prezenți în același timp, mai des online decât în ​​mod personal (30%). Unii au înregistrat creșteri ale co-medierii (5%) și ale participării experților (8%). – Mediator București –

Ce părere au mediatorii despre medierea online?

Având în vedere scepticismul raportat și lipsa de experiență online, atitudinile mediatorilor cu privire la experiențele lor online sunt remarcabil de favorabile în conformitate cu rezultatele sondajului. Aproximativ 83% dintre mediatori descriu experiențele lor online ca fiind pozitive (43%) sau extrem de pozitive (41%). Aproximativ 13% descriu experiența lor ca fiind neutră. În schimb, 5% își descriu experiența online ca fiind negativă. Un număr semnificativ de mediatori care își descriu experiența ca fiind „extrem de pozitivă” declară că nu au folosit niciodată medierea online înainte de pandemie.

Ce beneficii au experimentat mediatorii online?

Mulți mediatori raportează îmbunătățiri în ceea ce privește accesul la participanți (81%), eficiența timpului (80%) și eficiența costurilor (72%), medierea online. Un număr semnificativ observă, de asemenea, beneficiile rezultate din flexibilitatea comparativă a medierii online (45%), în concordanță cu modificările raportate ale procesului menționate mai sus. Mai mulți mediatori au declarat în comentariile opționale că un avantaj al medierii online este că participanții par să se simtă mai confortabil să se alăture din propriile medii decât să se întâlnească personal.

Ce dezavantaje au experimentat mediatorii online?

Poate în mod surprinzător, majoritatea mediatorilor identifică problemele tehnice (65%) drept principalul dezavantaj al medierii online. Unii raportează distrageri ale mediului (43%), inclusiv întreruperi în timpul medierii de la casele sau birourile lor. Un număr semnificativ raportează, de asemenea, dificultăți în crearea de raporturi online (42%), precum și o lipsă generală de implicare a părții (28%) în procesul de mediere online.

Medierea online va fi folosită frecvent după pandemie?

Aproximativ 67% dintre mediatori spun că vor folosi medierea online mai des decât o făceau înainte de pandemie. Aproximativ 18% spun că vor folosi în mod implicit medierea online în viitor, remarcabil având în vedere procentul ridicat de respondenți care nu aveau experiență online înainte de pandemie (54%). Aproape 8% spun că vor folosi medierea online la fel de des ca înainte. În schimb, aproximativ 4% spun că vor folosi medierea online mai rar după pandemie decât înainte de pandemie.

Medierea online afectează ratele de soluționare?

Mediatorii raportează că schimbarea online nu a dus la o schimbare semnificativă a ratelor de soluționare. Majoritatea respondenților spun că nu soluționează mai multe sau mai puține cazuri online decât în ​​mod personal (71%). Aproximativ 10% declară că mai multe cazuri se soluționează online și aproximativ 10% declară că mai puține cazuri se soluționează online.

Tendințe pozitive pentru medierea online – Mediator București –

Rezultatele sondajului sugerează că medierea online este la fel de eficientă ca medierea personală pe baza ratelor de soluționare. De asemenea, indică faptul că medierea online va continua să fie o variantă a practicii de mediere chiar și atunci când sunt posibile întâlniri fizice. Pe baza acestor rezultate, pandemia pare să atras atenția mediatorilor asupra beneficiului medierii online.

Spațiul online pare, de asemenea, să favorizeze flexibilitatea inerentă a medierii. După cum s-a observat, mediatorii  folosesc procedee diferite online și identifică flexibilitatea – un beneficiu comparativ față de medierea fizică. Acest lucru sugerează că mediatorii sunt mai capabili să adapteze procesul de mediere la părți și la disputele lor online decât personal.

Rezultatele sugerează, de asemenea, că pe măsură ce barierele impuse de timp, loc și costuri scad, medierea atrage noi utilizatori. Respondenții raportează creșteri atât în ​​disputele cu valoare mică (16%), cât și în cele cu valoare ridicată (10%). Această constatare implică faptul că medierea online deschide medierea până la noi categorii de dispute. În funcție de perspectivă, această caracteristică a medierii online poate fi văzută ca o modalitate de a facilita accesul la justiție.

Tendințe negative pentru medierea online – Mediator București –

După cum s-a observat, mulți mediatori raportează probleme tehnice online și probleme cauzate de distragerea mediului. O implicație a acestei constatări este că cei cu acces mai bun la tehnologie și cei care au mai puține distrageri, pot avea experiențe mai bune online. Din fericire, limitările tehnologice nu sunt o caracteristică de neșters a medierii online, deoarece funcționalitatea, accesul și hardware-ul se îmbunătățesc cu timpul. Mediatorii pot evita unele probleme tehnice sfătuind participanții cu privire la bunele practici online și întâlnindu-se cu participanții înainte de medieri pentru a testa conexiunile și pentru a oferi feedback despre platformele alese. – mediator București –

Respondenții raportează, de asemenea, dificultăți în stabilirea de relații online cu participanții. Această problemă este semnificativă având în vedere importanța centrală a încrederii și a comunicării eficiente pentru succesul medierii. În ceea ce privește încrederea, unele cercetări empirice asupra canalelor de comunicare, inclusiv cercetări privind medierea online, în special, sugerează că încrederea nu este mai dificil de dezvoltat sau menținut online decât personal, deși poate dura mai mult timp pentru a construi.

Cercetările au identificat, de asemenea, diferite modalități prin care comunicarea online este diferită de comunicarea personală în ceea ce privește limbajul corpului, vocea, contactul vizual și percepțiile despre liniște. – mediator București –

Se dezvoltă strategii care se bazează pe astfel de descoperiri pentru a îmbunătăți comunicațiile online. Cercetătorii de la Universitatea Stanford și Laboratorul virtual interactiv uman, de exemplu, au publicat sfaturi pentru evitarea oboselii cu zoom pe baza cercetărilor lor. Mediatorii pot fi capabili să îmbunătățească raportul cu participanții prin adaptarea stilurilor lor de comunicare și printr-o mai bună gestionare a comunicărilor online pe baza acestor constatări.